W związku ze zbliżającym się sezonem grzewczym, kierujemy apel do właścicieli nieruchomości „zamieszkałych” ogrzewających budynki paliwem stałym, o ich wyposażenie w dostateczną ilość pojemników do gromadzenia popiołu - żużla paleniskowego, zgodnych z obowiązującym regulaminem ( pojemność 120 l, wykonane z tworzywa PE - HD, wyposażone w szczelną klapę, koła o średnicy 200 mm, dostosowane do grzebieniowego systemu załadowczego, w kolorze czarnym, ciemnoszarym lub antracytowym ).
Pojemniki 120 litrowe, nieodpłatnie dostarczone w drugiej połowie 2015r. przez operatora instalacji regionalnej - firmę MASTER, były jednorazową formą pomocy skierowaną do właścicieli nieruchomości.
Analiza wywozu odpadów w pierwszym półroczu br. wykazała, że z naszej gminy zostało odebrane o 173 % więcej odpadów zmieszanych niż prognozowano, a jednocześnie o 31 % mniej popiołu. Przyczyną tej dysproporcji jest prowadzenie niedostatecznej segregacji popiołu u „źródła”. Odpad ten nadal trafia do pojemników z odpadami zmieszanymi, zwiększając tym samym masę jednego z najdroższych sortymentów. W rezultacie popiół jest odbierany i zagospodarowywany jako odpad zmieszany w cenie 518,40 zł za 1 tonę, a nie jak zakładano 388,80 zł.
Mając na uwadze wspólny interes wszystkich uczestników systemu gospodarki odpadami, jakim jest ograniczanie kosztów wywozu i zagospodarowania odpadów komunalnych, Urząd Gminy będzie przeprowadzał rutynowe kontrole na nieruchomościach w trakcie odbioru odpadów. W przypadku gromadzenia żużla-popiołu w pojemnikach na odpady „zmieszane”, będzie naliczana dodatkowa podwójna opłata za dany miesiąc; takie uchybienie będzie traktowane jako „brak segregacji” na nieruchomości.
Informujemy również, że odbiór żużla nie jest objęty limitem ilościowym. Każda wytworzona na posesji ilość zostanie odebrana przez firmę wywozową w ramach wnoszonej comiesięcznej opłaty, zgodnie z harmonogramem (pod warunkiem gromadzenia go w regulaminowych pojemnikach).